Återbetalningspolicy

Vi har 30-dagars returer, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära en retur efter att du har fått din vara. Du bekostar själv returkostnaden.


För att vara berättigad till retur måste varan vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller bevis på köpet.

För att påbörja en retur kan du kontakta oss på info@modeeo.se

Om din retur accepteras skickar vi instruktioner om hur och vart du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära en retur kommer inte att accepteras. Returetiketter finns att köpa på närmaste postombud, alternativt online. Returer är också subjekta till våra administrationsavgifter. Du kan läsa mer om dessa nedan.

Du kan alltid kontakta oss för frågor om returer på info@modeeo.se


Defekta produkter
Kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och åtgärda det.


Undantag/artiklar som inte kan returneras
Vissa typer av artiklar kan inte returneras, som anpassade produkter (t.ex. specialbeställningar eller personliga artiklar) och varor för personlig vård (t.ex. skönhetsprodukter). Vänligen kontakta oss om du har frågor eller funderingar om din specifika vara.

Tyvärr kan vi inte ta emot returer på presentkort.


Byten
Det snabbaste sättet att se till att du får det du vill ha är att returnera den vara du har, och när returen är godkänd gör du ett separat köp för den nya varan.


Europeiska unionens 14 dagars ångerfrist
Utan hinder av ovanstående har du rätt att avbryta eller returnera din beställning inom 14 dagar, oavsett anledning och utan motivering, om varan skickas till Europeiska unionen. Som ovan måste din vara vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller bevis på köpet. Notera att vi inte kan avbryta en beställning när den redan skickats.


Återbetalningar
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och förmedlar huruvida returen har godkänts eller inte. Om den godkänns får du automatiskt pengarna tillbaka på din ursprungliga betalningsmetod inom 5 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen. För att täcka administrativa kostnader för hantering av returer kommer en avgift på 150 kr att dras av från den ursprungliga återbetalningen.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi har godkänt din retur, vänligen kontakta oss på info@modeeo.se.

Betalningsavgifter

Vid returer är kunden ansvarig för att betala eventuella fraktkostnader till vårt lager

30 % påfyllningsavgift på inköpspriset.

Distansavtalslagen ger ej kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport & transaktionskostnader eller annan utförd tjänst. Därmed tillämpar vi följande betalningsavgifter som ej är återbetalningsbara:

Paket som inte hämtas ut 

Om paket inte hämtas ut från Postombudet debiterar vi en avgift på 250 SEK samt ytterligare 70 SEK kr per vara. Om orderbeloppet överstiger 800 kr debiterar vi en avgift på 300 SEK samt ytterligare 100 SEK per vara. Vi kan dock i vissa fall skicka paketet på nytt, och då behöver du endast betala fraktkostnaden (oftast runt 150 SEK för 1-2 varor). Om det handlar om 4 eller fler artiklar debiteras 200 kr per artikel, utöver den första.